Dr. Berna Öztürk’ten Kovid-19 aşı uyarısı Dr. Berna Öztürk’ten Kovid-19 aşı uyarısı
Koronavirüse karşı tüm dünya genelinde aşı çalışmaları son hızla devam ederken bir yandan yapılan aşıların yan etkileri de araştırılmaya devam ediliyor. Özellikle mRNA tabanlı Biontech ve Pfizer aşılarının genç yetişkinlerde kalp rahatsızlıklarına sebebiyet verdiği iddaları üzerine ABD Hastalıkları Kontrol ve Önleme Merkezleri söz konusu iki aşıyı inceleme altına aldı.

İngiltere’nin The Guardian gazetesinin haberine göre, incelemeleri tamamlayan uzmanlar bu iki aşının 30 yaş ve altı gençlere 2. Doz aşılar yapıldıktan sonra kalp kası iltihaplanması görülebileceği doğrulandı. Görülme sıklığı ise %0,0015 oranında. Fakat bu durumun oldukça nadir meydana geldiğini belirten uzmanlar, aşıların faydalarının riske karşı daha ağır bastığını açıkladı. Öte yandan kalp kası iltihaplanması yaşayan hastaların büyük çoğunluğunun yan etkileri sorunsuzca atlattığı belirtildi.

ABD Gıda ve İlaç Dairesi’nin araştırmalarında ortaya çıkan bu son bulgular ışığında, her iki aşıya da kalp kası iltihaplanmasıyla ilgili uyarı ekleyeceği belirtildi.
 
Editör: TE Bilisim